............

sobota, 28 stycznia 2012

,,Be.''..jak... BOJĘ SIĘ PSEUDO-PATRIOTÓW....







Laba Diena!

Witajcie Kochani….

Dzisiaj ,tak jak obiecałam miał być ciąg dalszy alfabetu…ale….ale….no właśnie…po pierwsze wczoraj była pamiętna rocznica wyzwolenia obozu  Auschwitz-Birkenau….Po drugie, rocznica ta łączy się niestety z innym podobnym tematem….


Otóż mój Przyjaciel przysłał mi linka do artykułu na ,,onecie’’ pod znamiennym tytułem…,,Swastyka dziedzictwem historycznym Litwy’’….krótki artykulik komentuje wyrok litewskiego sądu w Kłajpedzie dotyczący użycia przez grupę prawicowców symbolu swastyki podczas marszu z okazji święta niepodległości Litwy, w ubiegłym roku. Zainteresowanych zachęcam do zapoznania się z artykułem osobiście….Ja nie o tym chciałabym dziś pisać…a właściwie nie o tym przede wszystkim….

Żeby wszystko było jasne. Dla mnie znak swastyki od czasów II wojny światowej, kojarzy się jednoznacznie z morderczą ideologią Hitlera i jako taki nie powinien być nigdy  używany publicznie. Wyrok sądu uważam więc za niesprawiedliwy a nawet skandaliczny…tak samo jak i podobne wyroki wydawane w analogicznych sprawach w…..Polsce.

 Czytając opis manifestacji litewskich prawicowców ,nie sposób przecież zapomnieć o takich samych i nawet z podobnej okazji organizowanych marszów faszystowskich w Polsce. Tu i tam padają podobne hasła : ,,Polska dla Polaków,,, wołają  polscy faszyści, ,,Litwa dla Litwinów’ ’-wołają faszyści litewscy……Tu i tam wyroki zapadają takie same….Tu i tam zachowania młodych faszystów są traktowane jako ,,mała szkodliwość społeczna,, lub ,,należne konstytucyjnie prawo do swobodnego manifestowania swoich poglądów politycznych,,

Zarówno jednak w Polsce jak i na Litwie całe rzesze społeczeństwa są  oburzone i faszystowskimi manifestacjami i wyrokami sądów….Sam fakt ,że zachowanie neofaszystów w Kłajpedzie i użycie przez nich symbolu swastyki zostało skierowane do sądu jako akt oskarżenia, świadczy przecież o czyimś oburzeniu i proteście w tej właśnie sprawie. Ktoś kto zaprotestował i walczył o ukaranie sprawców był przecież także Litwinem….Dlaczego tłumaczę to tak drobiazgowo i naiwnie???? ano właśnie ….

Pod cytowanym artykułem znalazły się tradycyjnie komentarze internautów….w większości STRASZNE KOMENTARZE!!!!...czytając wyzwiska i obelgi pod adresem Litwy i Litwinów, ogarnął mnie wielki smutek…..Po pierwsze zauważyłam z przerażeniem, że komentarze te są pełne prawdziwej NIENAWIŚCI i skierowane , nie tyle przeciwko samym sprawcom, co przeciwko wszystkim Litwinom...Uderzają  więc w cały naród bez wyjątku…w mężczyzn, kobiety, starców, dzieci….Ktoś życzy wszystkim Litwinom śmierci, ktoś inny nawołuje do rzezi…Padają słowa pełne morderczego jadu i  agresji .Anonimowy mężczyzna  nazywa Litwę,, faszystowskim krajem’’, ktoś inny nazywa ,,dziczą, ,i porównuje do ,,wszy,,...Kobieta z Suwałk twierdzi, że jakiś Litwin chciał ją ,,umyślnie ‘’ przejechać  na przejściu dla pieszych….Każdy kolejny komentarz budzi grozę i coraz większy niesmak, wstyd i zażenowanie…..Nie wiem co myśleć i co powiedzieć…jak reagować ????? Komentarze polskich internautów brzmią  przecież równie groźnie i obrzydliwie jak faszystowskie przemówienia….Czuję się bezsilna i wstyd mi przed moimi litewskimi Przyjaciółmi….Tak wielu z nich patrzy na Polskę z prawdziwą sympatią, niektórzy z nich znaleźli tam swoją drugą ojczyznę, żyją w Polsce ,tworzą polską kulturę ,inni tylko odwiedzają Polskę, czytają polskie gazety i książki, są prawdziwymi przyjaciółmi naszego kraju….Są też moimi Przyjaciółmi i nie pozwolę ich obrażać …Ich krzywda jest moja krzywdą….jak będą się czuli czytając w internecie te wszystkie niesprawiedliwe obelgi pod swoim adresem????

NIENAWIŚĆ JEST STRASZNĄ I NISZCZĄCA SIŁĄ, KTÓRA ZABIJA RÓWNIEŻ TYCH CO NIENAWIDZĄ…..



Polscy ,,pseudo –patrioci”!!!! życząc Litwinom zagłady , stajecie się spadkobiercami i kontynuatorami faszystowskiej idei Hitlera….Nie muszę chyba wyjaśniać jakie to miało i ma konsekwencje także dla polskiej historii i jaki  to diabelski chichot historii, gdy dziś stajecie w tym samym szeregu co kaci waszych przodków???….

Jakże aktualne staje się ewangeliczne wezwanie: ,,obłudniku, widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie widzisz????”

….Jak zareagowaliby ,,polscy ultrapatrioci,, a także przeciętni mieszkańcy kraju, gdyby po manifestacjach polskich neofaszystów, wznoszących okrzyki ,,Polska dla Polaków’ ’internauci z sąsiednich krajów życzyliby Polsce zagłady i śmierci.?????

Rozumiem, że w obecnej chwili stosunki polsko-litewskie nie są najlepsze…i komentarze w tej sprawie budzą skrajne emocje…Temat jest szalenie trudny i delikatny, więc jeśli pozwolicie wrócę do niego przy innej okazji…Jednak zawsze dobrze jest najpierw pomyśleć i sprawdzić ,poznać historię i realia a dopiero potem rzucać oskarżenia….Mieszkam tu od paru miesięcy ,uczestniczę też w życiu  publicznym, ale nie spotkała mnie żadna wrogość ani niechęć z tego powodu, że jestem z Polski…Przeciwnie, każdego dnia spotykam się z dowodami sympatii i serdecznego zainteresowania a nawet chęcią  pomocy…

Gdy wyjeżdżałam na Litwę, ktoś z moich znajomych rzucił,, nie boisz się tam jechać? A wiesz, że Litwini mordowali Żydów?”…..wiem… odpowiedziałam i płaczę z tego powodu…..płaczę też z powodu Polaków, którzy czynili podobnie…ale dziękuję  też Bogu za Litwinów i Polaków, KTÓRZY ŻYDÓW RATOWALI…..bo w każdym narodzie byli i są, zarówno mordercy jak i sprawiedliwi…Mam też nadzieję, że tych drugich jest znacznie więcej!.....

Za oknem piękne jasne światło i mróz, a ja  marzę i pragnę aby szybciej nadeszła wiosna i usunęła te wszystkie mroczne, koślawe i brudne zaspy, mroźną taflę niechęci i koszmarne wspomnienia……Może wraz z pierwszymi kwiatami i silniejszym promieniowaniem słońca, pojawi się też szansa na ocieplenie stosunków między naszymi narodami…

.NADAL JESTEM OPTYMISTKĄ!





                                                                                                         

1 komentarz:

  1. Tak masz racje...nienawisc zawsze z chichotem obraca sie w koncu przeciwko tym ktorzy uczynili ja swoim bogiem. To ze budza sie demony, ktore wydawalo sie, ze juz nie istnieja jest przerazajace nie mozemy patrzec bezradnie i bezczynnie trzeba krzyczec i robic wszystko by ludzie sie opamietali. Czy tak sie stanie?

    OdpowiedzUsuń